Mic tratat de fericire

Imagine

– Tu câtă fericire poţi duce?

– Cum adică?

– Eşti fericită?

– Nu ştiu.

– La fel ca mine. Dar ştii ce cred eu? Cred că oamenii nu sunt fericiţi pentru că nu îşi dau seama cât sunt de fericiţi.

– Cine a zis asta?

– Nu ştiu.

– Posibil să ai dreptate, dar fericirea nu e o treabă atât de complicată aşa că atunci când vine peste tine, te loveşte pe de-a-ntregul. E imposibil să nu ştii când eşti fericit.

– Eu am căutat fericirea în palmele altora, pe buzele altora. Am zis că fericirea e acolo unde sunt doi şi de multe ori m-am apucat de unul singur să fac din unul, doi. E o treabă tare grea.

– Toate poveştile noastre sunt bântuite de fantomele poveştilor care-ar fi putut fi, însă fericirea nu trebuie construită. Tu alergi după iubire ca după un premiu pe care trebuie neapărat să-l obţii. Crezi că dreptul tău să o ai. Noi toţi am depoetizat iubrea şi am început-o acolo unde ar fi trebuit să se sfârşească. Vreau să te întreb ceva. Câtă fericire crezi tu că încape într-un borcan cu dulceaţă?

– Nu m-am gândit la asta vreodată.

– Erai fericit atunci când, copil fiind, intrai în bucătărie şi simţeai miros de vişine coapte? Atunci când ţineai cu mâinile tale mici borcanul în care mama turna dulceaţa fierbinte? Abia aşteptai să o întinzi pe pâine şi nu mai aveai răbdare să se răcească. Erai fericit?

– Mă bucuram.

– Tu nu ai atins fericirea pentru că tot timpul te-ai împiedicat de bucurii. Nu ai ştiut că există fericire în doze mici, în bucurii simple, senine, că poţi să fii fericit de unul singur respirând, sau mâncând o bucată de ciocolată. Sunt multe lucruri în care putem găsi fericirea şi cel mai aproape, o găseşti în tine însuţi.

– Pare uşor pentru tine să spui toate astea.

– Nu e uşor deloc. De multe ori în dragoste am fost victima propriului optimism dar acum ştiu că pot oricând să plec, că pot oricând să intru de una singură într-o patiserie şi să-mi iau cel mai bun corn cu ciocolată şi-o cafea şi să mă plimb de una singură pe străzi. Sunt un om fericit pentru că îmi dau seama cât pot fi de fericit.

Lasă un răspuns

